Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia

Wyświetl stronę główną » Ochrona Środowiska » Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia

Dokumenty:
Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego realizację przedsięwzięcia w związku z ustawą dn. 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2016r., poz.353).

Załączniki:
1) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia – 3 szt.;
2) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia – 3 szt.;
3) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1 b;
3a) mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
4) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 - 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
5) dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska – wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli ten plan został uchwalony, albo informację o jego braku; nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla przedsięwzięć EURO 2012, dla przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla budowli przeciwpowodziowych realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, oraz dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej lub inwestycji towarzyszącej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych;
6) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren , na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar , na którym będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem ust. 1a-1c;
7) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
8) Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz dla przedsięwzięć potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których stwierdzono obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy, o której mowa w ust. 1 pkt. 3, kopię załącznika graficznego, o którym mowa w ust.1 pkt.3a, oraz wypis z rejestru, o którym mowa w ust.1 pkt.6, przekłada się wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
9) Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których nie stwierdzono obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy, o której mowa w ust. 1 pkt. 3, oraz wypis z rejestru, o którym mowa w ust.1 pkt.6, przekłada się w terminie 14 dni od dnia, w którym postanowienie stało się ostateczne.
10) Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty w wys. 17,00 zł.
11) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej – 205,00 zł.

Opłaty:
Do wniosku załącza się dowód opłaty skarbowej, wniesionej w dniu złożenia wniosku, w kasie tut. Urzędu lub na konto nr: 79 8277 0002 0050 0000 8794 0001, z adnotacją dot. – decyzja środowiskowa dla przedsięwzięcia (nazwa, adres):

  • za wniosek – 205,00 zł,
  • za pełnomocnictwo - 17,00 zł

Termin załatwienia sprawy:
około 3-4 miesięcy

Tryb odwoławczy:
Przysługuje: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Częstochowie  – 14 dni od daty doręczenia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach za pośrednictwem Wójta Gminy Włodowice.

Wydział prowadzący sprawę:
Referat Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Włodowice, 42-421 Włodowice, ul. Krakowska 26., pok. nr 28, tel. 34 3153001 wew. 108.

Inne informacje:
W przypadku braku kompletu wybranych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.

Podstawa prawna:
1) Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego, art. 104, (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
2) Ustawa z dn. 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2016r., poz.353) - co powinna zawierać karta informacyjna przedsięwzięcia, art. 66 – zawartość raportu.
3) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tj. Dz.U. z 2016 r.,  poz. 71).

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2016-04-01

Dodanie załącznika/ załączników - Krzysztof Sygiet

2016-04-01

Dodanie załącznika/ załączników - Krzysztof Sygiet

2016-04-01

Edycja artykułu - Krzysztof Sygiet

2016-04-01

Edycja artykułu - Krzysztof Sygiet

2013-02-28

Dodanie załącznika/ załączników - Krzysztof Sygiet

2013-02-27

Dodanie załącznika/ załączników - Krzysztof Sygiet

2013-02-27

Dodanie artykułu - Krzysztof Sygiet

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Włodowice
ul. Krakowska 26
42-421 Włodowice

tel. 034 315 30 01
tel. 034 315 30 30
fax: 034 315 30 31

e-mail: urzad@wlodowice.pl

epuap: /rmiq17m57p/skrytka

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.